HSB Malmö pyntar inför julen – granar på väg

24 november 2021

HSB Malmös Fastighetsservice är i full färd med att göra brf:er och hyresfastigheter redo för julen, och gör allt de kan för att ha årets julgranar på plats till första advent.

För HSB Malmös hyresfastigheter och de brf:er som köper tjänsten är nu fina julgranar på väg ut, som kommer att lysa upp i mörkret. Men de tänds inte före första advent.

– Vårt mål är att samtliga 60-70 granar ska vara på plats till dess, och först då tänds de. Det här sysselsätter cirka fem personer i två veckor, säger Fredrik Olsson, chef fastighets- & markskötsel.

Tjänsten uppskattas bland styrelser, medlemmar och hyresgäster. I år har 25 brf:er valt att köpa gran från HSB Malmö. I tjänsten ingår montering och nedplockning.

– Vi brukar även ta med boendes julgranar när vi hämtar våra granar i månadsskiftet januari-februari, vilket är väldigt uppskattat, säger Fredrik Olsson.

HSB brf Draken på Bulltofta i Malmö har köpt tjänsten sedan de startade 2012, och ordförande Berndt Berggren menar att de upplever tjänsten positivt.

– Vi ser positivt på den servicen vi får från HSB genom tjänsten. Vi har en tradition varje år till första advent att vi tillsammans tänder den, och sedan har lite samkväm i gemenskapslokalen. Det är något vi håller fast vid, och som är väldigt uppskattat, säger han.

För mer information om HSB Malmö:
    hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.