HSB BYGGER HYRESFASTIGHET - BÄCKEN, I BERGA PARK I LINKÖPING

30 april 2020

Nu byggstartar HSB produktionen av HSB Bäcken. En fastighet med 52 hyresrätter i storlekarna 2 till 4 rum och kök. Fastigheten byggs i anslutning till brf Panorama i området som vi kallar Berga Park i Linköping.

-Under de senaste åren har vi haft fokus på att bygga bostadsrätter på flera platser i vår region. Men vi ser att samhällsutvecklingen visar på att det fortfarande finns brist på vissa boendeformer och behovet av blandade upplåtelseformer är tydlig.

-Därför känns det extra viktigt att vi bidrar till samhällsstrukturen genom att erbjuda våra medlemmar och kunder nybyggda bostäder med olika upplåtelseform i Berga Park, säger Anders Stjärnberg, VD för HSB Östergötland.

Hyresfastigheten HSB Bäcken kommer att ligga vackert nära naturen vid Skulpturparken och Tinnerbäcken.

Lägenheterna blir moderna med genomtänkta planlösningar, smakfulla ytskikt och god standard. I alla lägenheter ingår exempelvis tvättmaskin, torktumlare och mikrovågsugn. Dessutom kommer alla lägenheter ha en härlig balkong. På översta våningen ligger gemensamma lokaler med en stor takterrass.

Byggstart av HSB Bäcken har precis skett och ett digitalt första spadtag kommer att genomföras under maj månad. Intresseanmälan kommer att kunna göras på HSB Östergötlands hemsida med start innan sommaren. Uthyrning av lägenheterna kommer att starta efter sommaren 2021.

Fastigheten beräknas vara klar för inflyttning vid årsskiftet 2021-2022. Entreprenör för projektet är PEAB.

I planen för Berga Park finns ytterligare ett nyproduktionsprojekt som i dagsläget planeras som bostadsrätter.

-Det känns fantastiskt roligt att bygga vidare i Berga och att få möjlighet bredda vårt erbjudande och härigenom möta fler målgrupper bland våra medlemmar och kunder, fortsätter Anders Stjärnberg.

hsb östergötland