Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Det är dags för inflyttning!

22 oktober 2020

Väntan är över! Med start på måndag 26/10 kommer de första boende i HSB brf Nätet i Arenastaden, Lund, att börja flytta in.

Nu på måndag 26 oktober startar utlämningen av nycklarna till de nya boende som ska flytta in i HSB brf Nätet, Arenastaden, Lund. Det är de två husen som vetter mot Finalgatan som får sina första boende. Nyckelutlämningen fortsätter sedan under tisdagen 27 oktober. Totalt ska 42 lägenheter få sina första boende.

– I HSB brf Nätet flyttar det in personer från alla delar i flyttkedjan. Här kommer det att bo allt från unga vuxna som flyttar in i sina första lägenheter till barnfamiljer och pensionärer som valt att sälja villan. Det blir en härlig mix ur livets alla faser, vilket är kul, säger Caroline Sellström, chef för marknad och nyproduktion på HSB Skåne.

Byggnationen av HSB brf Nätet, som är belägen i det populära området Arenastaden i Lund, alldeles intill Sparbanken Skåne Arena och Lunds Stadspark, påbörjades i april 2019. Bostadsrättsföreningen består av totalt 80lägenheter fördelade på fyra huskroppar. De sista två husen är klara för inflyttning under februari 2021. Tomten ligger endast ett stenkast från centrala Lund, med skolor, förskolor och bra kommunikationer alldeles runt hörnet, något som troligen bidragit till bostädernas popularitet.

– Arenastaden är ett intressant område på riktigt bra läge, något som i kombination med att de köper nyproduktion till fast pris utan budgivning har gjort dessa lägenheter så populära, berättar Caroline Sellström.

Fastigheten har byggts med miljöklass silver vilket innebär låg miljöbelastning, hög boendekomfort med naturliga materialval och att husen projekteras med högt ställda energikrav.

– Ett hållbart bostadsbyggande både idag och i framtiden är viktigt för oss och det genomsyrar våra byggprojekt hela vägen från idé till leverans, säger Caroline Sellström.

BYGGFAKTA

Arkitekt: Carsten Andersson arkitekter