HSB Göta bygger nytt i Falkenberg - säljstart för bostadsrätter i Tröinge Ängar

27 oktober 2020

Nu har HSB Göta startat försäljningen av det eftertraktade nybygget i Tröinge Ängar i Falkenberg. – Det är verkligen glädjande att vi kommit så nära en byggstart i Halland, säger Henrik Melin, projektledare på HSB Göta.

Nybyggda bostadsrätter i Falkenberg blir snart verklighet. Bakom projektet står HSB Göta som planerar att bygga tre moderna punkthus i Tröinge Ängar. Först ut är brf Stinsen som består av ett niovåningshus med 35 lägenheter. Efter flera års projekterande och planerande kunde man i dagarna starta försäljningen av dessa.

– Det är ett av stans mest expansiva lägen som vi tror mycket på. Det är ett lugnt och barnvänligt område med fina gång- och cykelvägar som enkelt tar dig till stranden, centrum och skolor, säger Henrik Melin.

Brf Stinsen passar den som lever själv, i par eller i familj. I huset finns allt från välplanerade tvåor till rymliga fyror med boareor från 75 till 96 kvadratmeter. Planlösningarna är öppna där kök och vardagsrum integreras och alla lägenheter har rymliga balkonger (som går att få inglasade).

– Falkenberg växer och området Tröingeberg är populärt. Närheten till stationen gör det också enkelt för den som vill pendla till andra orter, säger Henrik Melin.

Planerad byggstart är vintern/våren 2021 med inflyttning året därpå.

För frågor kontakta:

Henrik Melin, HSB Göta