Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Nu säljstartar HSB brf Esplanaden i Nya Hovås

14 december 2020

Längs med Hovås Allé och med Krogabäcksparken som närmaste granne bygger HSB Göteborg brf Esplanaden. Nu startar försäljningen av 62 välplanerade lägenheter om 1 till 5 rum och kök med beräknad inflyttning i slutet av 2022.

Nya Hovås ligger söder om Göteborg och området är omgärdat av ett vackert naturreservat och med havet på cykelavstånd. Samtidigt som det tar en kvart med bil eller buss in till centrala Göteborg. HSB brf Esplanaden är ett av de sista bostadsprojekten i centrum av Nya Hovås.

– Det känns fantastiskt kul att säljstarta detta spännande projekt och fortsätta utveckla området. Här finns samma pulserande känsla som i stan, men med närhet till havet och naturens lugn precis utanför dörren, säger Sofie Esmyr, säljare på HSB Göteborg.

Bakom utformningen står Wingårdhs arkitekter som har varit måna om att ge huset en unik karaktär. Det märks inte minst på det varierande taklandskapet som kommer att ge hela kvarteret ett levande och dynamiskt uttryck. Byggnaderna har fasader som kombinerar tegel och trä vilket ska skapa en fin variation mot gatulivet på Hovås Allé. Projektet byggs hållbart för både människor och miljö och ska certifieras enligt miljömärkning Svanen.

Bostadsrättsföreningen får också en gemensamhetslokal som kombineras med övernattningsmöjlighet och en gemensam gård med utsikt mot Krogabäcksparken. Det kommer att finns parkering i källarplan och möjlighet till cykelförvaring på gården.

De flesta lägenheterna kommer att ha väl tilltagna balkonger eller uteplatser och några har till och med två. Balkongerna kommer kläs med träpanel som ska ge en känsla av att naturen följer med hela vägen in i lägenheterna.

– Husen i Nya Hovås, med sin spännande arkitektur,ligger i ett mycket bra läge med närhet till allt. Jag är övertygad om att brf Esplanadens välplanerade lägenheter med stora och lättmöblerade balkonger kommer att attrahera många och vi har redan på förhand märkt ett stort intresse för projektet, säger Sofie Esmyr.

Säljstart för HSB brf Esplanaden sker den 14 december för bosparare och medlemmar i HSB, därefter till övriga intressenter. Inflyttning planeras ske i slutet av 2022.

Läs mer om HSB brf Esplanaden här.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
jens.holmberg@hsb.se
010-442 21 40

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag som verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi tror att det goda boendet skapas genom välskötta hus, trygg boendeekonomi och god gemenskap. 2020 valdes HSB till bostadsbranschens mest hållbara varumärke – för tredje året i rad!

Idag är det över 74 000 medlemmar som tillsammans äger HSB Göteborg och som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från andra och ger våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.