Fortsatt förtroende för HSB Skåne styrelseordförande

20 maj 2021

Under torsdagskvällen stod det klart att HSB Skånes styrelseordförande sedan 2018 får fortsatt förtroende. Styrelsen får även en ny ledamot.

Torsdagen 20 maj hölls HSB Skånes ordinarie föreningsstämma. HSB Skånes styrelseordförande sedan 2018, Anders Södergrann, fick fortsatt förtroende. Anders uppdrag förlängs därmed med ytterligare två år.

- HSB Skåne har lyckats väldigt väl i vår roll som förvaltare, bostads- och samhällsbyggare. Runtomkring oss uppmärksammas vi även för ett antal goda idéer såsom vår bosociala avdelning, vår senaste fastighet med rökfria hyresrätter och vårt nya coliving-projekt! HSB Skåne måste fortsatt positionera sig som relevant och vidareutveckla vår starka roll som en innovativ part inom dessa områden, säger Anders Södergrann, styrelseordförande för HSB Skåne. Styrelsens fokus kommer närmast att handla om att se över planerna kring utvecklingen av våra relationer med våra ägare och medlemmar i takt med att samhället åter öppnar upp och sprida vårt ETHOS genom att försöka engagera de yngre, fortsätter Anders.

Under stämman valdes även en ny ledamot, Sven Tufvesson, in i styrelsen på fyllnadsval under ett år. Sven kommer från Hässleholm och är aktiv i styrelsen för HSB brf Gethornet. Om sitt nya uppdrag i HSB Skånes styrelse säger Sven:

- ­Jag ser fram emot att få bidra till HSB Skånes kommande utmaningar där jag tror och hoppas att min bas i den lokala föreningen kan vara till nytta. Det hållbara och goda boendet samt hur HSB Skåne kan underlätta inträdet på boendemarknaden för yngre, är två områden som särskilt intresserar mig.

Årets stämma hölls digitalt, utan fysisk närvaro, men för den som önskade fanns det även möjlighet till poströstning.

hsb skåne