HSB Bostad stärker organisationen med tre nya affärsutvecklare

05 maj 2022

HSB Bostad genomför en strategisk satsning på affärsutveckling och utökar nu teamet med tre nya Affärsutvecklare.

De tre nya affärsutvecklarna är Marie Söderström, Sophie Dahllöf och Joakim Johansson som nu börjar sina anställningar inom bolaget.

- HSB Bostad satsar på markanskaffning och projektutveckling. Både Marie, Sophie, och Joakim har lång erfarenhet och med deras olika bakgrunder blir de ett starkt tillskott i bolaget. Tillsammans med övriga kollegor kommer vi kunna flytta HSB Bostads position på marknaden och bereda fler bostäder till HSBs medlemmar, säger Mattias Björk, Affärsområdeschef Affärsutveckling HSB Bostad.

Marie Söderström kommer närmast kommer från Järntorget/ALM och tillträder rollen som Affärsutvecklare Stora Projekt. Sophie Dahllöf har närmast arbetat på Värmdö kommun och Joakim Johansson på Sveafastigheter och de tillträder tjänster som Affärsutvecklare Projekt. Samtliga medarbetare har tillträtt sina tjänster.

OM HSB BOSTAD
    Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

Nyproduktion
    HSB