Trivselregler

Tänk på att vi alla tillsammans äger och vårdar vår fastighet!
Vi gör alla vårt bästa för att skapa en god boendemiljö i Humlet och minska våra gemensamma kostnader, genom att följa våra trivselregler:
  • Var aktsam om och vårda föreningens entréer och övriga gemensamma utrymmen.
  • Använd lägenhet och föreningens övriga utrymmen endast för avsett ändamål.
  • Håll dörrar och grindar till entréer, källare, cykelförråd, barnvagnsförråd, hobbylokaler och uthyrningsrum låsta. Kontrollera alltid så att ingen okänd får tillträde till fastigheten.
  • Ta hänsyn till kringboende vid t ex vattentappning, användning av tvätt- och diskmaskin eller annan maskinell utrustning och vid spelande av musik mellan klockan 22-06.
  • Ta hänsyn till kringboende vid vistelse på balkong och uteplats särskilt mellan klockan 22-06.
  • Se till så att mer omfattande renoveringsarbeten, borrning, spikning etc i lägenheten utförs under normal arbetstid för hantverkare, d.v.s. måndag till fredag klockan 08.00-17.00.
    Förvarna då alltid grannarna via anslag i t ex entréer och hissar.
    Mindre borrning och spikningsarbeten görs på tider där grannarna störs minst; vardagar 08.00-19.00 eller helger 10.00-18.00. Tänk på att t ex borrning fortplantas i hela huset.
  • Skaka inte mattor eller sängkläder från balkong eller fönster.
  • Rengör tvättstuga, torkrum, torktumlare, hobbylokaler, café, uthyrningsrum och bastu efter användning.
  • Inhämta tillstånd hos styrelsen för uppsättning av markis över terrasser och inglasning av balkong.
  • Vid rengöring av balkongen och vattning av blommor på balkongen torka upp med trasa och sopa inte vatten eller skräp över kanten.