Underhåll av fastigheten

Föreningens fastighet underhåll följer en utförlig underhållsplan som baseras på HSB:s riktlinjer.

2018 Spolning av avlopp utförts samt tillsyn i lägenheter avseende vvs, el och brandvarnare utförd.

2017 Det nya miljöhuset togs i bruk. "Terassen" fick nya plattor och konstgräs. Ventilationen kontrollerades och nya tilluftskrav från Miljöförvaltningen uppfylldes. Fogning i fasaden avslutades.

2016 Tvättmaskinerna i den ena tvättstugan uppdaterades. Fläktsystemet för den ena tvättstugan uppdaterades med en helt ny effektiv fläkt.

2015 Styrsystem till dels värmesystemet dels hissen byttes ut.

2014-2017 Har fasadernas tegelfogar och en hel del tegelbalkar ovan fönster bytts ut.

2012. Hittils i år har vi bytt ut en dålig och skadad betongtrapp mot en ny fin ståltrapp, samt bytt ut 6st takfönster.

2011. I slutet av sommaren installerades en grillplats på gården.

2010. Renoverades ett antal balkonger.

2008. Uppgraderades den ena tvättstugan med bättre ventilation och den andra förseddes med ett kondensaggregat.

Under vintern 2006 till våren 2007 gjordes en stor renovering.
I renoveringen ingick stambyte, byte av elledningar och proppskåp i samtliga lägenheter, lågenergibelysning i allmänna utrymmen styrs av närvarogivare, ytterdörrar till lägenheter är utbytta till moderna säkerhetsdörrar, nytt låssystem, totalrenovering av badrum, nylagt tak med betongpannor, m.m

Fastigheten har sedan 2007 comhems nya kabelnät som erbjuder digitaltv samt HD-tv.
Sedan 2001 finns ett fastighetsnät för internetuppkoppling via Bredbandsbolaget. I dagsläget erbjuds som bäst 100Mbit nedström och 100Mbit uppström.

Tidigare har föreningen utfört genomgripande underhållsarbeten såsom utbyte av fönster och omläggning av tak.

Uppvärmning av fastigheten sker med fjärrvärme.