Vem kontaktar jag för vad?

Här hittar du kontaktinformation för felanmälan och problem i föreningen samt till alla aktuella aktörer som föreningen har pågående samarbete med.

Felanmälan fastighet 

Till Nytorget Fastigheter kan du anmäla icke brådskande ärenden under eller efter kontorstid.  

Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget, via e-post till felanmalan@nytorget.se eller via telefon till 08-640 08 00 (öppettid 08:00-16:00). 

Bravida fastighetsjour kontaktas vid akuta ärenden efter kontorstid. Exempel på ett akut ärende som inte kan vänta är vattenskador i form av översvämning, elavbrott etc.

Kontakta Bravida (jourfelanmälan - kvällar och helger) - 020-212 112  OBS! Om du kontaktar Nytorget eller Bravida för fel som ligger under ditt eget ansvarområde får du själv stå för kostnaden.  

Om du är osäker på vem som ansvarar för vad, se Vem ska underhålla bostaden här.  

_________________________________________________________________________________________________________________

Felanmälan portar, nycklar och brickor

Det är fastighetsförvaltaren Nytorget Fastigheter som ansvarar för hanteringen avseende lås, porttelefon, nycklar och brickor.

 

Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget eller via e-post till felanmalan@nytorget.se

 

Felanmälan av porttelefon ska i första hand ske till styrelsen som felsöker innan felanmälan sker till Nytorget. 

 

Läs mer under fliken Portlås & Nycklar.

_________________________________________________________________________________________________________________

Felanmälan tvättstuga

 

Om du vill felanmäla en tvättstuga eller om något material saknas anmäl detta till Nytorget Fastigheter. Även felanmälan av bokningssystemet (bokningstavlan och bokningssidan online) görs till Nytorget. 


Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget eller via e-post till felanmalan@nytorget.se

 

Läs mer under fliken Tvättstugor.

 

Felanmälan hissar

Felanmälan eller frågor om våra hissar görs enligt nedan:

Akuta åtgärder (jour) oavsett dag och tid (person fast i hiss, medicinska åkommor, pågående flytt etc.) anmäls direkt till Nacka Hisservice.

Felanmälan Nacka Hisservice: 020 - 41 8000

Icke-akuta åtgärder vardagar 07.00-16.00 (missljud, trasiga knappar etc.) anmäls till Nytorget.  Ärenden som inte bedöms vara akuta ska först godkännas av styrelsen innan arbetet genomförs.  

Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget eller via e-post till felanmalan@nytorget.se

_______________________________________________________________________________________________

Underhåll och reparationer i din lägenhet

 

Vill du ha hjälp med underhåll och reparationer inne i din lägenhet, dvs det som faller under ditt ansvar kan du kontakta Nytorget för hjälp. Nytorget skickar i dessa fall fakturan direkt till bostadsrättsinnehavaren.

Kontakta Nytorget via e-post: info@nytorget.se 

Läs mer om vad som gäller vid renoveringar i din lägenhet under fliken Renovera & bygga om.

Om du är osäker på vem som ansvarar för vad, se Vem ska underhålla bostaden här. 

___________________________________________________________________________________________________

 

Felanmälan bredband och TV

 

I föreningen har vi anslutning till både Bredband2 och Tele2 tillgängligt i våra hus. Bredband2 är för bredband och Tele2 för tv.


Vid abonnemangsfrågor eller för felanmälan gällande bredband och tv från Bredband2 eller Tele2 ska deras kundtjänst kontaktas. 

 

Bredband 2
Telefon: 0770-811 000

Öppettider: Helgfria vardagar: 09:00 – 18:00, helger: 10:00 – 14:00
Alternativa kontaktvägar hittar du här: https://www.bredband2.com/privat/kundservice/kontakta-oss/ 

Tele2
Telefon: 90 222
Öppettider: Vardagar 08:00 - 19:00 lördagar och helgdagar: 09-00-15.00, söndagar: stängt.

Alternativa kontaktvägar hittar du här: https://www.tele2.se/kundservice

 

 

Felanmälan garage

Felanmälan gällande garagegrindar görs direkt till Kone.

Telefon: 0771-50 00 00 (knappval 1) – öppet dygnet runt. 

Vid icke-brådskande ärenden kan Kone kontaktas via e-post: felanmalan@kone.com.

För felanmälan avseende annat än grindar (t.ex. belysning, dörrar, byggnad) ska felanmälan gå till Nytorget Fastigheter. 

Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget eller via e-post till felanmalan@nytorget.se

 

Felanmälan el-laddstolpe

Om din elbilsladdare inte fungerar ska den felanmälas direkt till Miljöbelysning via formulär på deras hemsida: Felanmälan Miljöbelysning

Felanmälan av motorvärmare ska göras till Nytorget. 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

Felanmälan elektricitet

Kontakta Nytorget Fastigheter om det gäller ett icke brådskande ärende under eller efter kontorstid.  
 

Felanmälan sker genom formulär på Nytorgets hemsida: Felanmälan Nytorget eller via e-post till felanmalan@nytorget.se

 

Bravida fastighetsjour kontaktas vid akuta ärenden efter kontorstid.

Kontakta Bravida (jourfelanmälan - kvällar och helger) - 020-212 112 

Ansvaret för elektriciteten i våra lägenheter är ett delat ansvar mellan bostadsrättsinnehavaren och föreningen. Om du kontaktar Nytorget eller Bravida för fel som ligger under ditt eget ansvarområde får du själv stå för kostnaden. 

Bostadsrättsinnehavaren: 

  • Lagen kräver att omdragning av elledningar utförs av behörig elektriker. Gränsen för vilka elledningar bostadsrättsinnehavaren får dra om går vid "elstigare" alltså ledningar som betjänar mer än den egna lägenheten. I regel innebär detta att gränsen går vid proppskåpet.
  • Säkringsskåp och byte av säkring i lägenhet är bostadsrättshavarens ansvar.
  • El-ledningar, eluttag, strömbrytare, jordfelsbrytare samt fasta armaturer ansvarar bostadsrättshavaren för.  

Bostadsrättsföreningen:

  • Lägenhetens huvudsäkring är placerad i ett El-rum. Huvudsäkring byts enbart av Nytorget eller Bravida efter felanmälan. Upprepade byten beror antingen på fel i lägenheten eller för stor belastning. Vid upprepade byten faktureras kostnaden för bytet på bostadsrättshavaren. 
  • Bostadsrättsföreningen ansvarar även för lägenhetens stamledningar för el.

_________________________________________________________________________________________________________________

Frågor om avgiftsavier

 

Frågor om dina avgiftsavier, betalningar och autogiro görs direkt till Fastighetsägarna service.

Telefon: 08-617 75 00
Felanmälan och kundstöd: 08-617 76 00
Medlemsrådgivningen: 020-510 511
E-post: kundservice@fastighetsagarna.se 

________________________________________________________________________________________________________________

Frågor om parkering

 

Frågor om parkeringsplatser ställs direkt till Fastighetsägarna service.  

 

Telefon: 08-617 75 00
Felanmälan och kundstöd: 08-617 76 00
Medlemsrådgivningen: 020-510 511
E-post: kundservice@fastighetsagarna.se 

Läs mer under fliken Parkering.

___________________________________________________________________________________________________

Skadedjur

 

Som bostadsrättsinnehavare kan du boka en skadedjurssanering direkt med Anticimex om skadedjuret finns i din lägenhet. Om skadedjur påträffats i allmänna utrymmen är det styrelsen, eller fastighetsskötaren, som tar kontakt med Anticimex. 

Kontakta Anticimex: 075-245 10 00

 

Störningar

Läs mer om åtgärder vid störningar under fliken Störningar.

 

______________________________________________________________________________________________________________


Trygghet

 

Brf Tinget har ett avtal med Securitas Trygghetsjour. Trygghetsjourens uppgift är att hjälpa till i situationer där vi boende känner oro över något som pågår i huset eller i närområdet exempelvis sena fester, bråk, skadegörelse osv. Mer information om Trygghetsjouren finns under fliken Störningar.

 

Kontakta Securitas trygghetsjour: 010- 470 55 10 / 010 - 470 10 00