Om föreningen

Här hittar du en sammanställning av bostadsrättsföreningen, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare.

För dig som mäklare finns det mer information att ta del av inför överlåtelseprocessen, klicka här.

Namn: HSB brf Atleten

Årsredovisning: Finns att ta del av här.

Organisationsnummer: 769636-3402

Byggår: 2021

Antal lägenheter: 121

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1-1,5 rum och kök: 13 lägenheter
  • 2-2,5  rum och kök: 38 lägenheter
  • 3-3,5 rum och kök: 31 lägenheter
  • 4-4,5 rum och kök: 30 lägenheter
  • 5-5,5 rum och kök: 9 lägenheter

Antal lokaler: 1 styrelselokal/övernattningslägenhet samt 1st butik/kontorslokal.

Föreningen tillåter delat ägande: Ja, om minst 10% ägande

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Nej

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheterna: Bollhåven 1

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Avgiftsförändringar: Ej planerat

Tomträtt: Nej, föreningen innehar marken med äganderätt.

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja, el och varmvatten.

Planerat underhåll: Ej planerat, endast löpande underhåll.

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer.

Parkering: I bostadsrättsföreningen finns det 80 bilparkeringsplatser som är belägna i och vid parkeringshuset på Södra Tennisgränd. Två av dessa är avsedda för bilpoolsbilar och fyra för gästparkering. Resterande 74 platser hyrs ut till boende.

Parkeringshuset är i två plan där parkering på övre däck kostar 500 kronor i månaden och parkering på undre däck kostar 950 kronor i månaden. Skillnaden mellan däcken är att övre däck är en utomhusparkering medan undre är låst och undre tak.

Samtliga platser är uthyrda. Kösystem tillämpas via Mitt HSB från och med 1 oktober 2021. Parkeringsplatser går inte att överlåta.

Tv och bredband: Digital-tv, bredband (250/250) samt bredbandstelefoni via Bolina 3.0. Detta är ett avtal mellan HSB Malmö och Telia. Kostnaden tillkommer som en obligatorisk kostnad på månadsavgiften.

Lägenhetsförråd: Till varje lägenhet finns 2-5 kvadratmeter stora förråd beläget antingen i källare, trapphus eller innergård.

Gemensamma utrymmen

• Innergårdar med lekplatser, cykelställ samt grönytor.
  • Övernattningslägenhet
  • Barnvagnsrum och cykelförråd i källaren

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren

Mäklare, se hit!

Med HSB Överlåtelser får alla parter som är inblandade i överlåtelser en effektiv, säker och papperslös hantering. Tjänsten innebär att du som mäklare snabbt får ut avtalet till bostadsrättsföreningen, som i sin tur enkelt kan begära in kreditupplysningar, arbetsgivarintyg med mera. Du och bostadsrättsföreningen kan sedan följa status på samtliga ärenden via sin dator.