Felanmälan sker via brf-hemsidan

01 november 2022 Här kommer en vänlig påminnelse om att du anmäler eventuella el via formulär här på brf-hemsidan. Detta för att underlätta och effektivisera processen vid garantiärende.

Gäller det vitvaror anmäler du det direkt till entreprenören (läs mer om det här).

Om du ska göra en felanmälan, tänk på att göra den så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början. Saknas det information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. 

Till formuläret för garantiärende och felanmälan 

Vänliga hälsningar,
Förvaltarna och fastighetsskötarna i bostadsrättsföreningen

Fel som du själv kan, och bör åtgärda

Klicka här för att se skötseltipsen. Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Många fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende.

Akut ärende, ring jouren

Tänk på att om det är ett akut ärende som inte kan vänta (som exempelvis vattenläcka eller krossat fönster) ska du alltid ringa vår jour (öppet dygnet runt) på 010-442 30 00, välj 1. Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Så fungerar besiktningar och garantier

Klicka här för att läsa mer om hur processen kring besiktning och garantier fungerar samt vanliga frågor och svar