Boendeinformation

I menyn hittar du information om ditt boende i vår förening och medlemskapet i HSB.

Felanmälan

Om något går sönder i din bostad eller i ett gemensamt utrymme (t.ex. tvättstuga eller förråd) kan du göra en felanmälan till HSB Mölndal – antingen digitalt eller via telefon. Det gäller även felanmälan för samfälligheten och garageporten.

Digitalt: hsb.se/molndal/felanmalan
Telefon: 031-776 84 00 (öppet måndag till fredag klockan 9–15, lunchstängt kl. 12–13)

Akuta ärenden efter kontorstid

Om det uppstår något akut fel efter kontorstid (kl. 15–09) ringer du till Securitas på 010 470 53 01. Med akuta fel menas till exempel:

  • Värme- eller vattenbortfall
  • Strömavbrott (inte byte av proppar eller bortfall av el i delar av lägenheten)
  • Akuta stopp i avlopp
  • Vattenläcka
  • Boendestörningar, t.ex. mellan grannar

Vitvaror

Felanmälan för vitvaror gör du direkt till leverantören Electrolux på 031-51 31 10 eller 0771 76 76 76. Ange namnet på bostadsrättsföreningen och produktnummer på din vitvara (se etikett på produkten). 

Tv, bredband och telefoni

Felanmälan för tv, bredband och telefoni gör du till Com Hem på 90 222. 

Hiss

Felanmälan gällande hiss gör du till Schindler hiss på 020-31 33 33.

Kontakta HSB Mölndal

Du är alltid välkommen att kontakta HSB Mölndal om du har frågor om exempelvis:

  • Låsbyte, nyckelbeställning, taggar, namnbyte på postbox och porttelefon.
  • Avier, avgift och överlåtelser.
  • Garantiärenden och återkoppling

E-post: info.molndal@hsb.se
Telefon: 031-776 84 00