Välkommen till brf Järnvägens hemsida

Här finns information om vår bostadsrättförening för boende samt även för er som besöker vår hemsida. Våra förhoppningar är att vi skall hålla sidan uppdaterad med senaste nytt om vår förening och att all information som rör boendet skall finnas utlagd på vår hemsida.

Fastigheten är byggd 1960 med adress Rallarvägen 4-10.
I fastigheten finns 44 lägenheter fördelat på:

3 st. 1 rum och kök
3 st. 1 rum och kokskåp
20 st. 2 rum och kök
18 st. 3 rum och kök

11 st. varmgarage samt 24 st. bilplatser med motorvärmare.

Styrelsen har fastställt budgeten för 2004 och beslutat att höja årsavgifter med 6,5 % fr o m 2004-01-01. Efter denna höjning uppgår årsavgifterna till i genomsnitt 503 kr/m2.
Exempelvis, en lägenhet på 66 m2 kostar 2795:-/månad inkl kabel TV!
Detta innebär att kostnaden för boendet inom föreningen måste anses som lågt. Trots den låga månadsavgiften är bostadsrättföreningen väl underhållen. Det mesta är i toppskick.

I fastigheten har vi även bredbandsuppkoppling via Bredbandsbolaget. Det innebär att vi surfar med 10 Mbps dubbelriktad uppkoppling. Nätet är uppgraderbart till 100 Mbps. Vi har således en utmärkt uppkoppling för att kunna nyttja de eventuella tjänster som Bredbandsbolaget kommer att erbjuda framöver.