Valberedningen

Valberedningens uppdrag:

Här kommer lite information om vad vi gör i valberedningen. Vi menar att en bostadsrättsförening aldrig blir bättre än sina förtroendevalda. Att hitta rätt personer till styrelsen och andra valda funktioner/uppdrag är därför ett mycket viktigt arbete. Detta är en av våra viktigaste uppgifter i valberedningen. Vidare är vår uppgift att föreslå arvoden (t ex för föreningens ordförande, sekreterare etc.) till föreningsstämman/årsstämman för medlemmarna att besluta. Vi ska även föreslå ordförande för vår bostadsrättsförening Lambohov 1 resp. till vår föreningsstämma/årsstämma.

Vårt uppdrag är alltid mot dig som medlem. En aktiv valberedning ger en effektiv styrelse som leder till en trygg och välskött bostadsrättsförening men detta bygger på medlemmarnas/boendes engagemang i vår förening. Det är viktigt att vi alla försöker, efter förmåga, bidraga till att förvalta och utveckla vår förening. Det är tillsammans vi skapar en förening där vi alla trivs och mår bra.

Hjärtligt välkommen att kontakta oss om du har frågor och/eller är sugen på att engagera dig i vår bostadsrättsförening.

Hiwa Mobaraz (Valberedningens ordförande)
Anton Boulingo