Vid akuta ärenden som gäller lägenhetens värmesystem (”Saldan”) har vi ett jouravtal med Edekyl. De nås på 013 - 310 580 (dagtid) eller 070 - 562 73 79.
Vid övriga akuta ärenden som till exempel vattenläckor har vi jouravtal med HSB. Du når dem dygnet runt på 010 - 442 40 00. Gör ej felanmälan via HSB:s hemsida vid akuta ärenden.
Exempel på ärenden som inte är akuta:
• Trasig termostat
• Garageporten går inte att öppna
• Värmesystemet låter mer än vanligt
OBS: Om ärendet bedöms som ej akut kan den boende bli debiterad för kostnaden i efterhand. Vid ärenden som enligt §31 i föreningens stadgar är den boendes ansvar debiteras kostnaden alltid den boende.
För frågor kring kabel-TV, kontakta ComHem, telefon 90 222.
För frågor kring bredbandsanslutningen, kontakta Telenor på 020 - 222 222