Välkommen till BRF Sockertoppen

Välkommen till Sockertoppen! Sockertoppen är en bostadsrättsförening som ligger i centrala Lund, precis väster om järnvägsspåren. Med c:a 7 minuters gångväg till Centralstationen och med lummiga Bjeredsparken alldeles intill är läget perfekt för såväl ung som gammal.

Brf Sockertoppen ligger i Sockerbruksområdet i västra delen av centrala Lund. På området fanns fram till 2010 mestadels småindustri och handel samt Humanusgymnasiet. Både gymnasiet och industrierna har bytts ut mot moderna bostäder och några små affärslokaler.

Sockertoppen var det första bostadshuset som stod färdigt för inflyttning i Juni 2011. Under 2012 och fram till 2018 har det tillkommit ytterligare några hundra lägenheter och en del butikslokaler i området.

Föreningen omfattar 54 lägenheter i varierande storlek från 1 r o k till 5 r o k, samtliga med väl tilltagen balkong eller uteplats mot den soliga och skyddade innergården som öppnar sig mot Bjeredsparken i sydvästläge.

Lägenheterna i Brf Sockertoppen har adress Silogatan1, Fabriksgatan 7 , Fabriksgatan 9 eller Tryckergatan 2.