Fastighetsservice och felanmälan

Viss fastighetsservice  och felanmälan sker i bostadsföreningens egen regi via arbetslaget som arbetar på uppdrag av förvaltarna. 

Service
Exempel på serviceuppgifter som sköts i egen regi eller av annan entreprenör är
- Tillsyn av undercentraler etc för el, VVS och luftbehandling - extern entreprenör
- Renhållning i omkring byggnader bl a tömning av papperskorgar etc
- Återställande efter fel på lampor och dylikt i allmänna utrymmen
- Periodiska rensningar av avlopp etc belägna i allmänna utrymmen

Felanmälan
Felanmälan och behov av jourtjänster görs fortsättningsvis på följande sätt:
- Ring: 08-550 694 57
I regel obemannat men försett med telefonsvarare
- E-post: brfmalinsbo@gmail.com
- Skriv en anmälan och lägg den i expedtionens brevinkast

Oavsett vilket sätt som används för anmälan av fel är det mycket viktigt att tydligt ange:
- Anmälarens namn
- Lägenhetsnummer
- Telefonnummer
- Felets art och plats

OBS! Enskild medlem som upptäcker fel i allmänna utrymmen, ex lyse som inte fungerar etc skall/bör göra anmälan om detta/dessa fel på samma sätt som ovan.

Fel som åtgärdas av brf
Ärenden som mottas, åtgärdas och bekostas av brf är de som enl stadgarna faller under "Bostadsrättsföreningens reparationsansvar".

Fel som åtgärdas genom lgh.ansvarig medlems försorg
Alla andra ärenden bekostas av den enskild medlemmen som själv kan välja annan utförare av reparationsåtgärd.

OBS! Ansvaret för balkonginglasningars tillsyn och reparationer faller enligt separate avtal på lägenhetsinnehavaren.

Hissar
Felanmälan kan göras av vilken person som helst som upptäcker felet, men var beredd att lämna namn och lägenhetsnummer till operatören. Avtal finns med Kone AB och felanmälan ska göras på tnf 0771-50 00 00.

Om någon sitter fast i hissen används larmknappen som finns i hisspanelen. Denna knapp ska inte användas för felanmälan då larmoperatören inte tar emot och förmedlar tekniska fel.

 Felanmälan och larmning är två helt olika funktioner och som också betjänas av två skilda (ej samlokaliserade) enheter hos företaget. Det är därför viktigt att skilja på dessa funktioner.