Parkeringsplatser och förråd

Brf Haren anlitar HSB Södertörns tjänster för köhantering till parkeringsplatser och förråd och all administration kring den. Det är alltså inte styrelsen i Brf Haren som ansvarar eller administrerar dessa köer.

Parkeringsplatser

Föreningen har idag ett väldigt begränsat antal parkeringsplatser, 45 platser på 127 lägenheter, och trycket på vår kö är stort. Styrelsen är väl medveten om problemet och att behovet av parkeringsplatser är stort. Vi arbetar aktivt med att försöka hitta lösningar och frågan är en stående punkt på styrelsens sammanträden.

Det är inte tillåtet att parkera på någon annans parkeringsplats, även om den råkar stå tom. Styrelsen har vid flera tillfällen tagit emot klagomål från medlemmar om att andra boende, eller personer som har varit på besök hos någon i föreningen, har parkerat på ens parkeringsplats. Om du har gäster som vill parkera i området, var noga med att informera om att det inte är tillåtet att parkera på förhyrda parkeringsplatser.

Om du har tillgång till en parkeringsplats som du tillfälligt inte behöver, låna gärna ut den till en granne som inte har någon parkering. Om du inte känner till någon som är i behov av parkeringsplats men kan tänka dig att låna ut din plats, kontakta gärna styrelsen så hjälper vi till att förmedla kontakt med någon i föreningen som önskar låna en plats. Maila i så fall till e-postadress brfharen@hotmail.com.

Förråd

Utöver de förråd som hör till varje lägenhet har föreningen 12 förrådsutrymmen att hyra ut. Samtliga är just nu upptagna men du kan ställa dig i kö till ett förråd.

Kö till parkeringsplatser och förråd

För att ställa dig i kön till parkeringsplats eller förråd, gör så här:

1. Logga in på Mitt HSB från Brf Harens webbplats
  2. Från menyn i det övre högra hörnet på sidan, gå till Mina sidor > Min bostad > Mina köer
  3. När sidan laddats, klicka på P-plats eller Förråd och sedan på knappen Ansök till kö.

Du kan också använda kontaktuppgifterna till HSB Södertörn nedan för att ställa dig i kö.

Adress Lövlundsvägen 5
Telefonnummer 08 - 608 68 00
E-postadress info.sodertorn@hsb.se

Mer informaiton om kösystemet kan du hitta på HSB Södertörn webbplats.

HSB Köhantering - för garage, parkeringsplatser och förråd