Om föreningen

Brf Kornet är belägen längs Kornvägen och Havrevägen i Norsborg och utgör en välskött bostadsrättsförening. Med 384 lägenheter, färdigställda redan 1973, är vår förening en etablerad del av det lokala samhället. Den 6 september 1978 formellt bildades bostadsrättsföreningen "Kornet", och sedan dess har vi arbetat för att skapa en trivsam och hållbar boendemiljö för våra medlemmar.

Brf Kornet är en bostadsrättsförening
När du flyttar in i en bostadsrätt hos oss, är det viktigt att förstå att det är bostadsrättsföreningen, i vårt fall HSB brf Kornet, som äger lägenheten. Varje lägenhetsinnehavare blir en medlem i föreningen och har rätt att påverka beslut genom sin röst på föreningsstämman.

I en vanlig hyreslägenhet betalar du hyra till fastighetsägaren. Men i en bostadsrätt består din månadsavgift av olika kostnader som bestäms av styrelsen. Denna avgift täcker skötsel av fastigheterna och andra utgifter för att säkerställa underhåll och välmående på lång sikt.

Föreningen äger fastigheterna Kornet 2 - 5, Kornet 7, Hallunda 4:21 samt Hallunda 4:22, där vi erbjuder 384 lägenheter och lokaler. Dessa byggnader uppfördes mellan åren 1972 - 1977 och utgör en del av vår historia och identitet.

I månadsavgiften för våra lägenheter ingår vatten, värme och det analoga grundutbudet från Com Hem, vilket ger våra medlemmar en bekväm och bekymmersfri boendemiljö.