Om Föreningen

Brf Lejonet bildades 1961 som en bostadsrättsförening. Föreningen har 48 lägenheter i storlekarna från 1 rum med kokvrå på 33 kvm till 3 rum och kök på 90 kvm. Föreningen följer en UH-plan som uppdateras årligen.

För att vi skall få ett trevligt boende finns en del saker att tänka på för oss som bor inom
brf. Lejonet. Att bo i bostadsrätt innebär att vi ingår i en gemenskap av människor med
samma intresse för sitt boende. Tillsammans äger och förvaltar vi huset
där vi bor och tillsammans gör vi vårt boende ännu mer trivsamt. Genom att följa
ordningsreglerna kan såväl gammal som ung bidra till den goda gemenskapen i vår förening.

Vi är måna om att de som bor i föreningens hus ska ha en lugn och trygg boendemiljö.
Som i många lite äldre hus är det lyhört. Tänk på grannarna när du använder teve, radio,
stereo o.d. och gå inte med hårda skor inomhus. Tänk på att ditt golv är grannens tak
Störande ljud ska undvikas mellan kl 22.00 och 07.00 Informera gärna dina grannar om att du tänker ha fest. Om du känner dig störd av din granne, så tala i första hand med grannen om det.