Om Brf Oxen

Föreningen Hsb Brf Oxen i Nynäshamn bildades 1959 och består av 54 st lägenheter samt en lokal (hyresrätt).
Byggnaderna färdigställdes 1960.
Föreningen äger marken.
För mer info, se senaste årsredovisning.

GEMENSAMMA UTRYMMEN

Föreningens tvättstuga ligger på Centralgatan 34/36 och har två bokningsbara tvättmaskinsgrupper samt en drop in tvättmaskin.

Källarförråd och matkällare finns.

Föreningen har en trevlig innergård. På innergården finns bland annat gungställning, lekstuga, en kåta, rutschkana, mysig trädäckad altan med grill och uteplats med soffgrupp. På gården finns även ett stort soprum där ni kan sortera allt ert avfall.

PARKERING

Inom föreningen finns det 13 st parkeringsplatser och 12 st garageplatser. Kö förekommer och sker genom HSB. P-plats 200 kr/mån, Elbil 500kr/mån + förbrukning samt garage 700 kr.

Parkering på innergården är förbjudet, endast i och urlastning är tillåtet.

TV OCH BREDBAND

Bredband via Telenor, 500 Mbit/s. Tv via Tele 2.

FÖRENINGENS RENOVERINGAR

Föreningen har en 30-årig underhållsplan upprättad.

Föreningen har genom åren gjort stora investeringar såsom stambyte, satt in säkerhetsdörrar, bytt fönster, satt in inglasning på balkonger och monterat solceller på taket.