Välkommen till bostadsrättsföreningen Gläntan

Gläntan ligger i norra delen av stadsdelen Råsunda i Solna, lungt placerad invid Råstasjön. Föreningen består av 60 lägenheter och tre kommersiella lokaler fördelat på tre huskroppar längs med Östervägen. I Gläntan är det nära till både storstadspuls, natur och kvarterskänsla.

Ett stenkast från oss ligger Råstasjön som knyter ihop med Lötsjön och ger tillgång till motionsspår, utegym, minigolf och ett rikt fågelliv. Inom gångavstånd ligger Arenastaden, en stadsdel med 1000-tals jobb, skandinaviens största galleria och Sveriges nationalarena. För den som vill ha en lugnare upplevelse så finns andra områden i form av Solna Centrum, ett lokalt inomhus centrum, och Stråket ett kvartersområde med mindre lokala butiker och restauranger. Kommunikationsmässigt finns alla transportmedel representerade inom 15 min gångavstånd, t.ex. tunnelbana till T-centralen på 10 min, pendeltåg till Arlanda på 30 min, tvärbana till Alvik på 15 min eller buss till Odenplan på 20 min.