Föreningen

Välkommen till BRF Hamnen

I Stockholm längst österut på Gärdet/Östermalm i Oscars församling, ligger bostadsrättsföreningen Hamnen.

Här har vi ett fantastiskt boende med utsikt mot saltsjön och Lidingö i öster, Kaknästornet och Djurgården i söder och Gärdets sportfält i väster.

Föreningen förvaltar två hus med totalt 104 lägenheter, 105 garageplatser inklusive 22 med laddstationer samt cirka 150 cykelplatser med cykelpump i låst utrymme. På vår gård har vi dessutom en gemensam uteplats med grillmöjligheter. Husen ligger i kvarteret Lissabon, på Öregrundsgatan 15-17. Våra hus var klara för inflyttning 2010.

Föreningens gästrum är mycket populärt och kan hyras. Relaxrummet med bastu, dusch, motionscykel och crosstrainer är också mycket populärt att boka.

Vi har låga avgifter och är även mycket lågt belånade med betyget A+.

Telenor levererar vårt bredband (250 Mbit/s) och Tele2 TV (grundutbud 15 kanaler) som båda ingår i avgiften. Självklart går det att utöka med ytterligare TV-utbud med den leverantör man själv väljer.

Vi har även två rymliga miljörum där vi sorterar allt vårt avfall.

Två gånger per år i samband med våra städdagar får även medlemmarna möjlighet att slänga skrymmande saker. Det gäller även julgranarna när det är dags.

Området utvecklas

Klicka på bilden för större format

Många spännande saker sker runt Gärdet, Värtan, Frihamnen och Norra Djurgårdsstaden. Den nya kryssningsterminalen, galleria, strandpromenad med mera. Listan kan göras lång.

Byggstarten för det nya området mot vattnet beräknas bli någon gång kring 2023.

Läs mer om vad som händer i projekten för närområdet på Stockhlms stads webbplats >

Här kan du läsa om Frihamnen och information från Stockholms Hamn.

Andra fördelar med att bo i vår förening

Ett flertal busslinjer (1, 72, 76) och tunnelbana i närområdet.  Tunnelbanan (station Gärdet) tar dig till T-centralen på sex minuter! Det finns också en båtlinje ute på Frihamnspiren, “Buss 80”, som tar dig in till Lidingö, Nacka Strand och Nybroplan.

Härliga joggingspår, promenad- och cykelvägar samt parker. Kanske en tur runt Djurgården eller ett bad på närbelägna Kampementsbadet under sommaren?

Några fler saker som finns i närområdet

• Hela Djurgårdens möjligheter till promenader
  • Gärdets sportfält
  • Kampementsbadet