Jarlaberg med omgivning

Nacka Kommun är en kombination av storstad och landsbygd. Du når Jarlaberg på 10 min med bil från Stockholm. Kommunikationerna är goda, buss tar 15 min till Slussen. Det finns också utmärkta kommunikationer med båt från Nacka Strand in till Stockholm Nybrokajen och i omvänd riktning Blockhusudden Djurgården; Lidingö samt Frihamnen. Vaxholmsbolaget och Strömma anlöper Kryssarkajen Nacka Strand för vidare färd ut till skärgården, tex Vaxholm, Möja och Sandhamn.

I Nacka Strand finns såväl små som stora företag, ett bageri, polis, bank, SATS samt Nacka Tingsrätt. I mässhallen Factory hålls regelbundet olika branschinriktade mässor beroende på säsong och i anslutning ligger Stockholms Modecenter. Nere vid vattnet hittar ni hotell samt flera olika matställen.

Det finns också ett promenadstråk längs vattnet ända bort till Svindersvik förbi Marinstaden. Kvarnholmsbron tar er med bil, cykel eller till fots över till Kvarnholmen.

Ett populärt utflyktsmål för barnfamiljer är naturreservatet Nyckelviken som ligger i anslutning till Jarlaberg med Nyckelvikens Herrgård med cafe samt en liten bondgård där det brukar anordnas hästridning för de små samt korvgrillning. I Nyckelviken finns också ett antal motionsspår.

På gångavstånd tvärs över Värmdöleden finns köpcentret Nacka Forum. Där hittar du även Försäkringskassa, Vårdcentral samt Tandläkare. Strax brevid ligger också ICA Maxi.

Inom ett antal år kommer vi att ha en tunnelbanestation med "vår egen" uppgång i anslutning till Jarlaberg.