Trivselfrågor

Då du bor i bostadsrätt i bostadsrättsföreningen Lillsjön har du valt ett boende i flerbostadshus respektive parhus som vi alla äger gemensamt. Då du betalt din insats eller köpt din bostadsrätt av någon tidigare boende hos oss har du därmed inte köpt Din lägenhet. Det du köpt är rätten att besitta lägenheten utan begränsning i tiden.
För den gemensamma trevnaden är det angeläget att vi alla hjälps åt att följa vissa regler. I de flesta fall är det tillräckligt att vi beter oss på ett hänsynsfullt sätt mot varandra och att vi också kan visa tolerans mot varandra så länge det inte skadar någon eller något. Vissa skrivna regler kan dock underlätta umgänget.

Det åligger föreningens medlemmar och hyresgäster att:

- vara aktsam och väl vårda föreningens egendom.

- parkera motorfordon e.d. på markerade parkeringsplatser eller i anslutning till carporten, ej på gatan.

- ej tvätta bilen inom området eftersom vattnet rinner orenat ut i Lillsjön och Mälaren.

- ej låta motorvärmarsladdar, som är anslutna till eluttag men ej till bilen, hänga inom räckhåll för barn.

- undvika onödigt vattenslöseri.

- tillse att husdjur ej förorenar eller på annat vis stör övriga boende.

- det är inte tillåtet att sätta upp parabolantenner på bostäderna inom bostadsrättsföreningen. Det beror på att det inte är du själv som äger bostaden utan föreningen. Föreningen är ansvarig för byggnaderna.
Skulle det hända en olycka med en fallande parabol så är föreningen ytterst ansvarig.

Du har möjlighet att sätta upp parabol innanför ett balkongräcke eller på ett markstativ.
Styrelsen har mer information om detta.

- till centralantennanläggning ej ansluta annan än godkänd sladd.

- ej hyra ut lägenheten i andra hand utan styrelsens medgivande.

- vid inglasning och byggnation av uteplats kontakta styrelsen/kommunen för information.

All trafik inom området skall ske med största försiktighet - Tänk på att det när som helst kan rusa ut ett litet barn från ett hus eller en carport, då kan även 20 km/tim vara en hög hastighet!