Ombyggnationsprojekt

Bakgrund: En proposition presenterades av Styrelsen Brf Sköndal på extra årsstämman 13/2 med förslag på att bygga om nuvarande lokal (105 kvm) till 3 st lägenheter på 33, 34 och 35 kvm vardera med tillhörande uteplatser. Styrelsen ombads att komplettera med information kring det tänkta bygget. På årsstämman 31/5 2018 presenterade styrelsen kompletteringar och stämman tog beslutet att genomföra projektet med en överväldigande majoritet. Styrelsen samlade bedömning av kostnader och intäkter är att det är en bra affär för föreningen och att vi ser en stor positiv effekt för föreningen både på kort och lång sikt. Se bifogad presentation årsstämma 31/5 nedan.

190518

190424

• Projektet har dragit ut en aning på tiden men vi förväntar oss ha vara klar med slutbesiktning i början av maj 2019. Styrelsen tror att försäljningen av lägenheterna kan börja i slutet av maj och att vi kan ha nya boende under juni månad 2019. Vald Mäklare är ERA/Pierre Bohlin, 070-8710216. pierre.bohlin@erasweden.com

181222-190107

• Entreprenaden stannar av fr.o.m 22 December till den 6 Januari pga. julledighet.

181210

• BRF sköndal har fått startbesked och har startat upp ombyggnation av lokal till 3 st lägenheter. Startbeskedet drog ut mer på tiden än vi hade planerat för vilket gjorde att vi fick rivstarta för att hinna vara klara till april för att kunna starta sälja lägenheterna i april/maj. Styrelsen har valt Prenada AB för att utföra entreprenaden, se kontaktuppgifter nedan). Styrelsen har även valt att använda sig av Mats Sundström (Byggfab) som projektledare för föreningens räkning eftersom styrelsen bedömmer att det krävs någon med fackkunskaper att företräda föreningens åtagande som byggherre.
  • Varje lägenhet blir ca 33-35 kvm och får en uteplats. Se bifogad arkitektenskiss nedan
  • Tidplan för ombyggnation: se bifogad tidplan nedan ´
  • Vid start vecka 50 kommer etablering samt rivning och schaktning påbörjas, denna veckan kommer det vara extra störande ljud. se bifogad avsiering nedan.

Kontakt Prenada AB

Se tidsplan som är uppsatt i trapphus samt kontaktuppgifter till projektledare till Prenada AB om ni har några frågor angående entreprenaden.

Kontakt mail: Info@prenadabygg.se

Tel kontor: 08-56262921