TV, telefon och bredband

Föreningen har kollektivt avtal för kabel-TV med Tele2, men bostadsrättshavare får själv välja telefon- och bredbandsleverantör.

TV

I avtalet med Tele2 ingår grundutbudet, se hemsida, https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud.

Om mottagningen är dålig, kontrollera först med grannar om de har samma problem. Därefter anmäler du felet till Tele2, tel. 90 222.

Telefon

I fastigheten finns i dag traditionella telefonjack, de får inte tas bort.

Du som bostadsrättshavare ansvarar själv för att ansluta dig till en telefonoperatör. Detsamma gäller om du väljer IP-telefoni.

Bredband

Alla lägenheter har bredbandsuttag indraget i lägenheten, men avtal ingår inte. För bredband via uttaget för tv kan man teckna avtal med Tele2. Uttaget med kontakt för nätverkskabel används när man sluter avtal med Telenor. Du tecknar själv avtal med den bredbandsleverantör du väljer.

Om du har avtal med Telenor och nätverksanslutningen inte fungerar, kontrollera först med grannar om de har samma problem. Du anmäler själv felet till Telenor, tel. 020-222 222.