Om föreningen

BRF Vågskivan finns på Södermalm i centrala Stockholm och består av 212 lägenheter på adresserna Hallandsgatan 46 och 50, Blekingegatan 31, Helgalunden 13 samt Tjurbergsgatan 34, 36 och 38. Till föreningen hör också ett antal komersiella lokaler. Föreningen har inga garage eller parkeringsplatser.

Föreningens hus ritades av den välkände arkitekten Sven Wallander och stod färdiga för inflyttning 1927. Bostadsföreningen Vågskivan bildades 1926, men 1992 antogs nya stadgar och därmed ombildades föreningen till en bostadsrättsförening.

Föreningen äger en stor och lummig innergård med en grillplats som medlemmarna fritt kan utnyttja.

Som boende i BRF Vågskivan finner du en lugn oas med nära till allt, mitt i Söders myllrande folkliv!