Välkommen till brf Kungsgården

Brf Kungsgården, med totalt 158 lägenheter, är belägen 5 km norr om Växjö centrum med adresserna Paradvägen och Slottsbrovägen.

l närområdet ligger Hovshaga Centrum med ICA-butik, restaurang samt vårdcentral. Johanneskyrkan är direkt granne med föreningen, liksom förskolorna Slottet och Villekulla. Låg- och mellanstadieskolan Gustavslund är även granne liksom idrottsplatsen Hagavallen.

En kilometer västerut finns Hovshaga Naturreservat och söder därom Araby rekreationsområde med golfbana och restaurang och ridskola. En favorit för barnen är 4H-gården bara 600 m bort.

Direkt i anslutning till föreningen finns busshållsplatser med täta bussförbindelser till Växjö Centrum

Bostadsrättsföreningen omfattar 158 lägenheter i såväl radhus som tvåplans etagéhus och höghus, de sistnämnda med hiss.

Våra olika hustyper och miljöbilder
    Kvarterslokal
    Radhus