Välkommen till Brf Ringblomman i Västervik

Brf Ringblomman är belägen i stadsdelen Gamla Norr, centrala Västervik och med gångavstånd till det mesta, såsom butiker, skolor, sjukhus och apotek.

I föreningens omedelbara närhet ligger S:ta Gertruds kyrka, stadens äldsta hus Aspagården och Stadsparken, som även har en fin lekplats.

Bostadsrättsföreningen, som bildades 1962 har 62 lägenheter i storlekar 1 till 5 rum och kök.

Med undantag för ettorna har lägenheterna inglasade balkonger eller uteplats. I slutet av nittiotalet renoverades tvättstugorna i källarplan.I källaren finns också cykelrum och lägenhetsförråd. Bredbandsuttag finns i samtliga lägenheter.

Uthyrningsrum med tillgång till toalett, dusch och pentry finns för medlemmarna som tillfälligt behöver ett rum för övernattande gäster. Rummet bokas för ett eller flera dygn, max 7 dygn mot en mindre avgift.

Under 2004-2005 genomfördes stambyte och badrumsrenovering ventilation samt omputsning av fasader. Dessutom har undercentralen för fjärrvärme moderniserats.