Föreningsverksamhet

HSB Uppsalas föreningsstämma genomfördes den 19 maj på Clarion Hotel Gillet i Uppsala. För första gången på två år fick vi glädjande nog träffas i en traditionell stämma.

Föreningsgranskare Hans Frisk hade aviserat önskemål om att avsluta uppdraget och Erik Nordkvist valdes till ny föreningsgranskare.

Digitala kurser live med föreläsare via teams, har hållits. Majoriteten av dessa kurser hade juridiska teman. I samarbete med HSB Södra Norrland erbjuds även e-utbildningar.

Digitaliseringen har varit till stor hjälp under pandemin men vi är glada över det personliga mötet som kunnat prioriteras i större utsträckning under året.
HSB-ledamotsträff samt HSB-ledamotsutbildning har hållits.

Flertalet bostadsrättsföreningar har fått hjälp med ordförandeskap på sina stämmor. Det är en uppskattad tjänst som ger tillfälle till kontakt och utbyte mellan brf och regionförening.

HSB på nationell nivå fyller 100 år 2023 och arbetet inför 100-årsjubileet har intensifierats under året. Bland annat har vi haft med representant i en nationell arbetsgrupp för framtagandet av en bok om de sista 20 åren av HSBs historia.

HSB Uppsala fyller 90 år 2023 och även arbete inför vårt jubileum har påbörjats.

Arbete har påbörjats med AI-hantering av enklare ärenden.

Tankar framåt

Fysiska möten är ett viktigt komplement till det digitala mötet. Här spelar ägarträffar en central roll och målsättningen är att kommande år återuppta dessa.

Medlemsutveckling och HSB Bospar

Antalet enskilda medlemmar var vid utgången av året 23 431, vilket är en viss ökning från året innan.

En nationell reklamkampanj för HSB Bospar genomfördes.