Om föreningen

Välkommen till Frökentorpsvägen och bostadsrättsföreningen Brf Sofieberg i Halmstad. Vi är en förening som ligger i ett lugnt och mysigt område mellan Kärleken och Norra utmarken tre km norr om centrala Halmstad och med närhet till norra infarten av E6.

Föreningen består av 48 st bostadsrätter fördelade på åtta hus som alla har varsin mysig gård med gräsmatta och fruktträd. Sommaren 2012 stod husen inflyttningsklara. Då stod de ensamma på en åker, idag är de en del av ett välplanerat område med villor och hyresrätter i fin balans.

Husen är byggda i två våningar med en tvåa (59 kvm), en trea (71 kvm) och en fyra (81 kvm) på varje våning. Den som bor på nedre botten har en liten gräsmatta utanför sin uteplats. Många har valt att byggt ut sin uteplats till en stor altan. De som bor på andra våning har generösa balkonger.

Förråd

Varje lägenhet har ett eget kallförråd på gården. Där finns också ett gemensamt förråd där gemensamma trädgårdsredskap förvaras.

Parkering

Varje lägenhet har tillgång till en parkeringsplats i nära anslutning till huset. Vid varje hus finns en besöksparkering som är gemensam för alla i huset. Ytterligare åtta besöksparkeringar finns på särskild anvisad plats.

Uppvärmning

I hyran ingår uppvärmning med fjärrvärme och vatten. Den personliga elförbrukningen sköts av bostadsrättsinnehavaren med egna avtal till elföretag.

TV och Internet

Föreningen är ansluten till Telias fibernät och har ett avtal med Telia gällande internet och TV. Denna kostnad tillkommer på månadsavgiften.

Positiv värdeökning

Värdeökningen på våra lägenheter har under åren haft en mycket positiv utveckling. Många bor här länge och trivs väldigt bra.

Du kan läsa mer om våra bostadsrätter och vårt bostadsområde här: Din Bostad och Om Sofieberg

Bra att veta för dig som är nyinflyttad