Förtroendevalda

På årsmötet utser medlemmarna ledamöter till föreningens styrelse och övriga förtroendevalda. Styrelsen som är föreningens verkställande organ har ansvar för det löpande arbetet i föreningen. Ansvaret omfattar att tillse att föreningens organisation, ekonomi och andra angelägenheter sköts på ett tillfredsställande sätt. Nedan kan du läsa mer om de olika förtroendeuppdragen.

Styrelsen

Hans Björlin, ordförande
Bertil Jarkvist, vice ordförande
Annikki Käpylä, sekreterare
Thomas Lundin, ledamot
Novica Kiprijanovski, ledamot
Jenny Tursunovic, ledamot
David Skarin, HSB - ledamot (klicka för att läsa mer)

Styrelsen uppgifter är att svara för organisation och förvaltning av bostadsrättsföreningens angelägenheter. Styrelsen ska ta ansvar för och främja alla medlemmars intressen. Styrelsen ska se till att organisationen beträffande ekonomisk förvaltning omfattar en tillfredsställande kontroll. Styrelsen ska arbeta strategiskt och långsiktigt med bland annat fastighetsägaransvar, fastighetsutveckling, ekonomi, underhåll och medlemsinflytande. En styrelseledamot ska självständigt bedöma de ärenden som styrelsen behandlar och begära, eller ta fram, den information som är nödvändig för att fatta beslut. En styrelseledamot ska ta till sig den kunskap om bostadsrättsföreningens verksamhet som krävs för uppdraget.

Styrelsens mål är att skapa ett tryggt och säkert boende med bra närmiljö för bostadsrättsinnehavare och hyresgäster. Förvalta och underhålla bostadsrättsföreningens fastigheter och tomtmark för att säkra ett långsiktigt ekonomiskt fastighetsvärde. Försäkra sig om att föreningen följer lagar och förordningar. Eftersträva ekonomisk balans utan att göra avkall på kvalitet och service. Utgå ifrån identifierat och prioriterat underhåll i budgetarbete. Skapa forum för information, samvaro och debatt, för att möjliggöra delaktighet och engagemang hos medlemmarna.

Revisorer

Melisa Boravac
Sture Nilsson
Utöver föreningsvalda revisorer så granskas föreningen även av extern revisor, här kan du läsa mer om dem: BoRevision

Föreningens revisorer har till uppdrag att granska föreningen. Avser främst ekonomisk kontroll (granskning av siffror) och förvaltningskontroll (att styrelsen sköter sitt uppdrag). Revisionen resulterar i en revisionsberättelse som är en rapport över vad som har förekommit i föreningen.

Valberedning

Milica Velevska, ordförande
Josef Karimpoor
Muris Boravac

Valberedningen har i uppdrag att inför årsmötet fråga föreningens medlemmar om vilka som är intresserade av att åta sig ett förtroendeuppdrag i föreningen. Utöver valberedningens förslag så kan även årsmötet komma med andra förslag.

Fritidskommitté

Violeta Gajic, tel. 073-695 48 01
Melisa Borovac, tel. 031-711 73 68
Ulla-Berit Svärd tel. 031-52 50 14
Thomas Bergbom tel. 031-52 56 41

Fritidskommittén ansvarar för och planerar fritidsaktiviteter för föreningens medlemmar.
Här kan du läsa mer om Fritidskommittén tillika föreningens Fritidsverksamhet: Fritidsverksamhet

Ansvarig för Snickarboden

Kjell Kläm, tel. 072-748 50 38