Vill du vara med och påverka ditt boende?

Vill du vara med och påverka ditt boende? Föreningen behöver fler intresserade medlemmar som vill vara med i styrelsen!

Genom styrelseuppdrag har du möjlighet att påverka din förenings utveckling. HSB ger dig den utbildning du behöver som invald styrelsemedlem.

För att ta ett uppdrag i vår förening behövs ingen tidigare erfarenhet av föreningsarbete men det förutsätter ett intresse samt ett engagemang.

Ersättning utgår till styrelsemedlemmar, revisor samt valberedning.

Styrelsen: Styrelsen består av sex invalda ledamöter samt en HSB representant som HSB Göteborg utsett. I uppdraget ligger att förvalta föreningens egendom. Planera underhåll av fastigheterna. Besluta om avgifter samt informera de boende, vilka är föreningens medlemmar, om vad som planeras.

Revisor: Revisorns uppdrag är att granska föreningens årsredovisning samt bokföring. I uppdraget ingår även att granska styrelsens förvaltning och se till att denna sköts enligt gällande lagar och stadgar.

Valberedning:
Valberedningen följer upp styrelsens arbete samt ger förslag på blivande ledamöter, revisor, ev. suppleanter samt valberedning.

Låter detta intressant? Har du frågor och funderingar? Skicka ett mejl till:

valberedning.brfbackebol@outlook.com

Det går också bra att lägga en lapp med ditt namn, lägenhetsnummer och kontaktuppgifter i styrelsens brevlåda på Cederflychts gata 13B.