Nyinflyttad

Att flytta in i en bostadrätt innebär att man också blir medlem i en bostadsrätt med både skyldigheter och rättigheter. Det innebär att vi alla bör ha en gemensam syn på vad som styr beslut, ramar och riktlinjer och hur man kan påverka dessa.

Till varje bostadsrätt finns en så kallad lägenhetspärm och en pärm från HSB. I dessa finns bland annat stadgar, skötselinstruktioner för utemiljöer med mera.

Styrelsen vill skapa utmärkta förutsättningar för nyinflyttade att känna sig välkomna i föreningen. Därför kommer alla nyinflyttade att få ett besök från styrelsen där vi hälsar välkomna och passar på att gå igenom några områden som hör till föreningens drift och skötsel.

Facebook används ofta av både styrelsen som övriga medlemmar till att informera varandra om stort som smått. Styrelsen rekommenderar därför att medlemmarna går med i vår facebookgrupp Hakefjorden Norra. Gruppen är sluten och kräver godkännande av i föreningen utsedd administratör för deltagande.
Föreningens Facebookgrupp