Hur du gör en Felanmälan

Vissa felåtgärder betalas av föreningen men du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Ditt underhållsansvar regleras i bostadsrättsföreningens stadgar. Felåtgärder som är kopplade till ditt underhållsansvar faktureras dig. 

Vid akuta ärende

Akuta ärenden kan till exempel vara vattenläcka eller stopp i avloppet.

Kontakta:

  • Vardagar måndag - fredag mellan 08.00 - 16.30: kontakta HSB Göteborg på 010 442 42 42
  • Helger eller vardagar mellan 16.30 - 08.00: kontakta Securitas på deras Jour 010 470 55 98

Vid andra ärenden

Föreningen har avtal med HSB Göteborg för den generella förvaltningen av våra fastigheter. Det betyder att det är HSB du kontaktar om du vill göra en felanmälan gällande lägenheten eller fastigheten. Det kan tex vara en vattenläcka, stopp i avloppet, en trasig lampa i trapphuset eller en ytterdörr/port som inte stänger riktigt. 

Kontakta:

  • Vardagar måndag – fredag mellan 08.00 - 16.30 HSB Göteborg på 010 442 24 24
  • Det går också att lägga en felanmälan på länken:  Länk till felanmälan Tänk på att i din anmälan skriva din adress, lägenhetsnummer samt ange Bostadsrättsförening Herkules 1987 i Göteborg