Bredband, Digital-TV och hemtelefoni

Vi har gemensamt gruppavtal kallat Ström 3, för bredband, hemtelefoni via mobilnätet och Digital-TV med Telia. De fasta avgifterna för detta ingår i månadsavgiften.

Detta ingår i vårt avtal

Bredband 

Vår bredbandsanslutning med Telia är på 100/100 Mb/sek, villl du ha snabbare hastighet kan detta beställas individuellt. 

Ditt uttag sitter oftast i nära anslutning till ditt första telefonuttag. Det är där du ska ansluta routern från Telia.

Hemtelefoni via mobilnätet

SIM-kort för hemtelefoni via mobilnätet beställs individuellt av Telia.
Hemtelefoni via mobilnätet fungerar i stort sett som fast telefoni. Du får ett SIM-kort med ett helt vanligt telefonnummer och ringer med samma samtalsavgifter och prisavtal som med vanlig fast telefoni. Den fasta avgiften ingår i din månadsavgift.

TV & Streaming

Kanalpaket Lagom och Telia Play ingår i vårt avtal.

Utrustning

Vid inflyttning

  1. Gå in på telia.se/aktivera. Fyll i din adress för att se tjänsterna som ingår. Här aktiverar du de tjänster som ingår och Telia Play. Här kan du också välja till fler tv-kanaler eller bredband utifrån ditt behov.
  2. Efter att du har aktiverat dina tjänster kommer dina inloggningsuppgifter och den utrustning du behöver att skickas till dig. Inloggningsuppgifterna hittar du även på telia.se/mitt-telia.
  3. På telia.se/komigang hittar du enkla manualer för hur du kopplar in din utrustning och kommer igång med dina tjänster. Behöver du hjälp, kontaktar du kundtjänst.
  4. Med streamingtjänsten Telia Play får du tillgång till ditt tv-innehåll i alla dina skärmar - hemma, på semesterresan och i hela EU/EES. På telia.se/mitt-telia aktiverar du ett konto för att komma igång
  5. När du har aktiverat tjänsterna och utrustningen är inkopplad kan du börja använda dina tjänster.

Vid utflyttning

  1. När du flyttar behöver du säga upp/avsluta dina fibertjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna i sitt namn. Kontakta kundtjänst så hjälper de dig att flytta med eller avsluta dina tjänster. På så sätt undviker du även onödiga fakturor. Efter beställd flytt eller avslut av tjänster kommer du att få en retursedel hemskickad för retur av utrustningen.

Kundtjänst nås på 020-20 20 70 och hjälper till med

  • Aktivering/avslutning av tjänster
  • Tillgång till Telia Play
  • Utskick av kollektiv hårdvara
  • Byta ut eventuell trasig hårdvara enligt ordinarie rutin (ej via styrelsen)

Mer information hittar du i de bifogade dokumenten nedan.