Telia - Ägarbyte av hårdvara

17 maj 2025 Från och med 28/5 kan du plocka ut nya hårdvaror via Mitt Telia under 1 års tid.

Vid uppdatering av vårt avtal med Telia så har vi flyttat ägandeskapet av hårdvara från föreningen till respektive bostadrättsinnehavare, och i samband med detta får alla möjlighet att uppgradera sin hårdvara gratis inom ett år från och med den 28 Maj 2025.

Din gamla utrustning behöver du inte skicka tillbaka till Telia, den kan lämnas till återvinning.

Detta innebär även följande:

Vid inflyttning

  1. Gå in på telia.se/aktivera. Fyll i din adress för att se tjänsterna som ingår. Här aktiverar du de tjänster som ingår och Telia Play. Här kan du också välja till fler tv-kanaler eller bredband utifrån ditt behov.
  2. Efter att du har aktiverat dina tjänster kommer dina inloggningsuppgifter och den utrustning du behöver att skickas till dig. Inloggningsuppgifterna hittar du även på telia.se/mitt-telia.
  3. På telia.se/komigang hittar du enkla manualer för hur du kopplar in din utrustning och kommer igång med dina tjänster. Behöver du hjälp, kontaktar du Telia på 020-20 20 70.
  4. Med streamingtjänsten Telia Play får du tillgång till ditt tv-innehåll i alla dina skärmar - hemma, på semesterresan och i hela EU/EES. På telia.se/mitt-telia aktiverar du ett konto för att komma igång
  5. När du har aktiverat tjänsterna och utrustningen är inkopplad kan du börja använda dina tjänster.

Vid utflyttning

  1. När du flyttar behöver du avaktivera dina fibertjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna i sitt namn. Kontakta Telia på 020-20 20 70 så hjälper de dig att flytta med eller avsluta dina tjänster. På så sätt undviker du även onödiga fakturor. Efter beställd flytt eller avslut av tjänster kommer du att få en retursedel hemskickad för retur av utrustningen.

Mer information hittar du i de bifogade dokumenten nedan.