Nära till skogen

Området:

Fastigheten ligger direkt inpå skogsområdet Ruddalen med dess rika friluftsliv, fina promenadstigar, underbara natur, bandybana, tennisbanor, hockeyrink, skrinnarbana, flertalet fotbollsplaner (konstgräs- och grusplaner), gym, bastu, elljusspår i skog med mera. Några av stadens bättre backar för kälkåkning på vintern för barnen återfinns också i Ruddalen. Elljusspåret i Ruddalen går även förbi en mosse med 2 grillplatser.

Någon minuts gång bort ligger spårvagnshållplatsen "Musikvägen" med linje 1, 7 och 8 in mot centrum och andra delar av stan. Här finns även ytterligare en hockeyrink och en stor förskola. In till stan tar det ca. 11 minuter med spårvagnen och 10-15 minuter med cykel på de fina cykelbanorna längs "Dag Hammarskjöldsleden". Perfekta alternativ för den som ska in till stan och vill slippa trängselskatt för bil.

Med bil tar det ännu kortare tid att komma in till stan och vill man ut på ringleden och E6/E20 tar det inte många minuter heller.

Området är lugnt och trivsamt nära alla nödvändigheter. Från Basungatan finns bra cykelvägar till flera badplatser i väster, såväl Sisjön som havet och några av Göteborgs absolut bästa badplatser.

Härifrån har du dessutom gångavstånd till Frölunda Torg med ett brett utbud av butiker och service. Det finns även några butiker på närmre avstånd, t.ex. Orientkungen, Lidl, frisörer, thaimat, tobak & spelbutik, pizzerior m.fl.

Andra populära shoppingcentrum är Sisjön, Kållered och köpcentret 421 i Högsbo som bara ligger några minuters bilfärd bort. Basungatan ligger för övrigt bara några minuter bort från goda kommunikationer till centrum med spårvagn 1, 2, 7 och 8 samt nära till Frölunda Torg där det finns en stor bussterminal.

I området finns även flera skolor och dagis, bibliotek, simhall, gym och mycket mer.