Detta innebär att det kommer uppstå ett kortare avbrott i er tjänst. Vi kommer inte behöva tillträde till din bostad utan uppgradering sker av aktiv utrustning i fastigheten.
Om ni har problem med Bredbandstjänsterna efter uppgraderingen så starta om utrustning och om det inte hjälper kontakta Telia Support på tfn: 90200.
Vilka förbättringar leder uppgraderingen till?
Uppgraderingen ger dig en ännu stabilare bredbandsuppkoppling, oavsett vilken hastighet du har. Tack vare uppgraderingen öppnar sig även möjligheten att välja fritt mellan våra olika hastigheter, ända upp till 1000 Mbit/s, och andra bredbandstjänster.
Om du redan nu vill veta mer om vad du kommer att kunna välja är du välkommen in till någon
av våra butiker eller gå in på telia.se och läs mer på sidorna om bredband, digital-tv och telefoni.
Vänliga hälsningar, Telia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obs att respektive lägenhetsinnehavare själv behöver göra bytet mellan gammal och ny konverter. Praktisk innebär detta att TP-kabeln (den som går till dator alt. router) flyttas från gammal till ny konverter samt att nätadaptern till nya konvertern kopplas in till ett nätuttag. Gammal konverter samt nätadapter kopplas bort och kan lämnas i soprummet för återvinning.
Berörda lägenheter, de som idag har ett abonnenang hos Telia, kommer att meddelas separat via "lapp i brevlådan"
Övriga lägeheter är redan uppgraderade och kan nyttja det nya nätet om så önskas men det kräver att ett abonnemag tecknas hos Telia.
Behöver hjälp med omkopplingen så hör av er till Per, Kroklyckan 7, 0734378628.
Styrelsen HSB Kroklyckan