Felanmälan

När det uppstår fel, problem eller när något går sönder i lägenheten eller i de gemensamma utrymmena ska en felanmälan göras. HSB sköter den tekniska förvaltningen och felanmälningar i våra fastigheter samt den yttre fastighetsskötsel och städning av tvättstugor.

Felanmälan bostad och gemensamma utrymmen
Om det uppstår fel/skador i lägenheten, i de gemensamma utrymmena eller i våra fastigheter ska dessa anmälas till HSB av den medlem som först upptäcker det. Sätt gärna en lapp om att felet i de gemensamma utrymmena är anmält och när det gjordes, så vet övriga medlemmar att en felanmälan redan är gjord.

Kundtjänst/felanmälan
Telefon: 010-442 24 24 (måndag kl 8-18, tisdag-torsdag kl 8-17 och fredag kl 8-15)
Felanmälan kan också göras dygnet runt till HSB, via länken HSB Felanmälan

Detta gäller alla fel i lägenheten som föreningen har ansvar för. Ingen medlem skall själv beställa service av något slag, i så fall kommer inte föreningen att betala räkningen.Det som inte är föreningens ansvar får bostadsrättsinnehavaren själv stå för. För mer information om vem som ansvarar för vad, gå in på Vem ansvarar för vad?

Securitas Fastighetsjour
För akuta fel utanför kontorstid, ring 010 470 55 98. Gäller sådant som inte kan vänta, t ex större vattenläckor.

Skadedjur
Skulle bostaden drabbas av skadedjur, eller om det upptäcks skadedjur i de gemensamma lokalerna ska detta anmälas till Nomor, och INTE till HSB. Detta för att nödvändiga åtgärder ska kunna sättas in omgående. Nomor nås på telefon 0200-27 10 10, hemsida www.nomor.se.