Om föreningen

Föreningens fastighet
ÖJERSJÖ 3:87

Bostadshusen

Husen i Brf Öjersjö började byggas i november 2008 och stod färdiga för inflyttning vid årsskiftet 2010/2011. De 6 faluröda tvåvåningshusen är uppförda som passivhus med solpaneler på taket och FTX-system som styr ventilationen inne i bostäderna.

De 28 bostäderna är fördelade på 20 lägenheter och 8 radhus. Storleken på lägenheterna varierar mellan 3-4 rum och kök i ett plan. Radhusen består av 5 rum och kök fördelat på två våningar.

Parkeringsplatser

På föreningens fastighet finns det 8 garage, 20 carports och 8 parkeringsplatser. Det finns även 6 stycken gästparkeringar som kan användas av besökare till föreningen. Sedan 2020 finns även 10 laddplatser.

Lekplatser
Inom föreningen finns tre stycken lekplatser med sandlådor, varav en med rutschkana och klätternät. Alla lekplatser besiktigas och godkänns varje år.

Föreningens lokal
Föreningen har ingen traditionell föreningslokal men genom att föreningen är medlem i Öjersjö Hallens Samfällighetsförening har våra medlemmar möjlighet att hyra den K-märkta ladan mot en mindre avgift för fester och andra tillställningar.