Styrelsen

Våra medlemmar som är valda av stämman att representerar och sköta föreningen

Styrelsen är medlemmar som har valts av stämman för att under tiden till nästa stämma sköta föreningen. Ledamöterna bor i föreningen, precis som resten av medlemmarna. Förutom dessa ledamöter ingår en ledamot från HSB, vars ansvar är att bevaka att styrelsen arbetar för föreningens bästa.

Styrelsen förvaltar våra gemensamma egendom och erbjuder lite service till medlemmarna. Föreningen köper tjänster från HSB och andra företag för att sköta underhåll, städning och en rad andra sysslor.

Främsta kommunikationsverktyget som används är meddelanden på anslagstavlorna i varje hus och så klart denna hemsida men vi är medvetna om att alla medlemmar inte är lika aktiva på nätet.

En väl fungerande förening har en väl fungerande styrelse, så medlemmar är hjärtligt välkomna att kontakta valberedningen.

Arbetet i styrelsen vilar på ett fundament av 12 möten om året - av rutin konstitueras styrelsen efter stämman, och sedan följer ett styrelsemöte varje månad, utom i juli.

Expeditionen bemannas av styrelsen genom ett rullande schema, så även styrelsens e-post. Maila oss gärna på brfprastgarden@outlook.com

Styrelsen

Ordförande Bengt Hellström