Felanmälan

ENKLARE FELANMÄLAN

(NBPC=Norra Biskopsgårdens Panncentral)

Gäller fr o m 2017-01-15

 

Det blir nu enklare att göra felanmälan – och det går snabbare att få felet åtgärdat!          

Medlemmarna i våra bostadsrättsföreningar behöver i de flesta fall bara kontakta oss på NBPC (Panncentralen) för att anmäla felet. Sedan fixar vi till så att felet blir avhjälpt – oavsett om ansvaret ligger hos oss eller Din bostadsrättsförening. 

Ni kontaktar oss enligt följande: 

-         Telefon, 031-53 51 66, kl 8-15, övrig tid telefonsvarare

-         Mail, info@nbpc.se

-         Besök på exp. Önskevädersgatan 49, kl 8-15

-         Efter öppethållande + jour, se anslag i din entré

Exempel på fel som vi tar hand om i Din lägenhet: 

-         Blandare, vägguttag, strömbrytare,allt i original som föreningen försett lägenheten med.

-         Stopp i avlopp

-         Fel på radiatorer(element)

-         Porttelefoner

-         Återställning av huvudstömbrytare

Exempel på fel som vi tar hand om i allmänna utrymmen: 

-         Fel på; dörrar, glasrutor, dörrstängare

-         Fel på tvättmaskiner, tumlare, centrifuger i tvättstugor

-         Byte av lampor och lysrör

-         Akuta markarbeten

-         Akuta plåt- och smidesarbeten

-         Akuta VVS, el och snickeriarbeten

Fel som vi inte tar hand om: 

-         Egna installationer i Din lägenhet

-         Fel som åligger medlem enligt föreningens stadgar

-         Fel på hissar, Du ringer själv KONE, dygnet runt 0771 50 00 00

-         Fel på lås och nycklar, Din styrelse ansvarar för föreningens låssystem

-         Byte av lampor och lysrör i Din lägenhet 

OBS!
När det gäller kontakter med Din förening, NBPC och HSB Göteborg så är det lägenhetsnumret som står på din dörr eller brevlåda som gäller.

Hemsida: http://www.nbpc.se/

Om det är något som Du undrar över så kontakta oss.

Norra Biskopsgårdens Panncentral (NBPC)

Stefan Hidstedt, förvaltningschef