Föreningen

Allmänt om föreningen
Brf Sadelmakaren har funnits sedan 1984 och omfattar 154 lägenheter i 5 huskroppar:
Fontinvägen 40                 Hus A
Fontinvägen 46 och 48   Hus B
Fontinvägen 50                 Hus C
Fontinvägen 52 och 54   Hus D
Fontinvägen 56 och 58   Hus E
Husens bokstavsordning hänger samman med vilken ordning de var färdigställda.

Parkering
Till varje lägenhet, förutom 2:orna, hör en parkeringsplats. .
P-plats för 2:or kan erbjudas i mån av ledig plats. Kölista finns.
P-plats till motorcykel finns i garaget. Kölista finns.
Intresseanmälan görs via vicevärdexpeditionen.

Laddplatser
Två laddstolpar för elbilar finns utanför nr 58. Ladduttagen är anpassade för kontakter av Typ2.
Fast kostnad per månad och rörlig kostnad per kWh.
Intresseanmälan och anslutning görs via vicevärdexpeditionen.

Lokaler och gemensamma utrymmen
Föreningen har en samlingslokal, ett gym, en bastu och en snickeriverkstad.
Det finns en gästlägenhet och ett gästrum att hyra.
Tillgång till tvättstuga, cykelrum, barnvagnsrum och ett mopedrum.
Sist men inte minst en boulehall och "bokhyllan", där böcker finns att låna.
Mer information och bokning görs via vicevärdexpeditionen.

Tv och bredband
Bredband levereras via Tele2, gruppanslutning tecknad via föreningen, 250 Mbit/s ingår i månadsavgiften. TV-Bas HD. För att ta del av tjänsterna måste varje medlem själv kontakta Tele2. Viktigt att poängtera att man omfattas av Sadelmakarens gruppavtal som gäller från 2022-07-01.

Gården
Lekplatserna i området har totalrenoverats mellan 2018-2022. Föreningen har grillplatser på nedre och övre gården.

Balkonginglasning
Föreningen har inget generellt bygglov för inglasning av balkonger. Varje medlem måste söka detta själv via kommunen.

Bostadsrättstillägg
Bostadsrättstillägg tecknas av föreningen. Självrisken betalas av den som lider skada.

Övrigt
I månadsavgiften ingår ett förråd i anslutning till lägenheten. Kostnad för förbrukning av hushållsel tillkommer varje månad på avgiftsavin. Avräkning görs varje kvartal vilket kommer på nästföljande kvartals avier uppdelat per månad. För mer detaljerad information om ekonomi och renoveringar se årsredovisning.

Överlåtelseavgiften betalas av säljaren. Nya medlemmar informeras om föreningen vid ett informationsmöte. Vägbommarna står öppna vardagar mellan kl 8-16 och på kvällar och helger går det att öppna med lägenhetsnyckeln. Porttelefon finns i varje lägenhet. Vid överlåtelse utför HSB besiktning av el och VVS, information kommer i brevlådan från HSB.

Störningar bredband/TV
Om du inte får in alla kanaler på din TV (Tele2:s TV Bas HD) som Brf Sadelmakaren abonnerar på, ring 90 222! Du kan behöva ett kort att sätta in i din digitalbox. Tele2 skickar det till dig utan kostnad. Ring även Tele2 om ditt WiFi svajar, du kan behöva en ny router etc.