Felanmälan

Anmälan av fel i lägenheterna görs normalt till HSB som hanterar dessa ärenden åt oss. Styrelsen tar inte hand om felanmälningar.

Felanmäl gärna via webben direkt till HSB. Formuläret för felanmälan hittar du längre ner här på sidan och på www.hsb.se/goteborg/felanmalan/. Det går också att ringa till HSB på kontorstid: 010-442 24 24

 

Många boende ringer till styrelsen i frågor som egentligen gäller felanmälan.
Föreningen har ett fastighetsavtal med HSB Göteborg, vilket bl.a. innebär att HSB (kostnadsfritt för medlemmen) åtgärdar de saker som är föreningens ansvar enligt stadgarna. 


Åtgärder som ej är föreningens ansvar får den boende själv bekosta t.ex. inkoppling av tvättmaskin etc. Var vänlig fråga alltid HSB om föreningen eller du själv får betala, innan tjänsten utförs. 

 

Vid mycket akuta fall utanför kontorstid kan fel anmälas till Securitas. Den typen av anmälningar kostar dock mycket, så innan de görs ska styrelsen kontaktas. Telefonnummer till Securitas ska finnas anslaget i punkthusen.