Välkommen till Brf Skörden

Brf Skörden ligger på Kapplandsgatan i Högsbo och är en välskött och trivsam förening som består av 250 lägenheter. Husen stod klara för inflyttning 1961 och ligger runt gröna gårdar som inbjuder till lek och avkoppling. Närhet till såväl centrum, slottsskogen som till Axel Dahlströms Torg med affärer men också kommunikationer, natur och hav.

Bostadsrättsföreningen Skörden är en trevlig och mycket välskött förening med härliga gröna gårdar med tillgång till grill- och lekplatser. Området runt Kapplandsgatan, som föreningen ligger på, är fridfullt och populärt bland både yngre och äldre. På nära avstånd finner du Axel Dahlströms Torg med mataffär, bank, apotek, postservice, café med mera. Dagis, förskola och grundskola finns inom gångavstånd. Du tar dig enkelt till vackra Slottsskogen, Botaniska Trädgården, Ruddalens motionsområde samt Linnégatan med dess enorma utbud av affärer och Caféer men framför allt finns havet inom cykelavstånd.

De goda allmänna kommunikationsmöjligheterna gör det enkelt att ta sig till centrum.

HSB:s bostadsrättsförening Skörden bildades 1958 och stod klar för inflyttning 1961. Skörden är en förening där man trivs och bor kvar.

Föreningen består av 250 lägenheter och fördelas enligt följande:

29 st. 1 r o k
77 st. 2 r o k
123 st. 3 r o k
15 st. 4 r o k
6 st. 5 r o k

Brf Skörden är en ekonomisk förening och medlemmarna äger fastigheten gemensamt.
Du som medlem har möjlighet att påverka ditt boende,och har samtidigt ett ansvar gentemot föreningen och dina grannar. Tillsammans gör vi vårt boende trivsamt.

Medlemmarna väljer en styrelse som har ansvar för föreningens löpande verksamhet.
Styrelsen har stöd av expertkunskap,utbildning och information från HSB Göteborgs organisation samt SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB.