Om föreningen

Brf Storängen ligger i Furulund i Partille kommun. Föreningen har funnits registrerad sedan 1980 och består av två-våningshus med totalt 101 stycken lägenheter i ett naturskönt område.

Föreningens namn och organisationsnummer
HSB Bostadsrättsförening Storängen i Partille, organisationsnummer 716408-5628.

Föreningens fastighet
Partille Partille 1:307

Bostadshusen
Bostadshusen målades senast om under 2013. Taken renoverades 1998-1999.

Lägenheterna
Storleken på lägenheterna varierar mellan 2-5 rum och kök och fördelar sig enligt följande:

27 st 2 r o k
30 st 3 r o k
26 st 4 r o k
18 st 5 r o k

Flertalet av övervåningarna har inredd vind, bottenvåningarna har depositionsavtal för uteplatser på fram- och baksida.

Garage
Samtliga lägenheter har ett garage som tillhör lägenheten och som ingår i månadsavgiften. Garagen målades om 2011. Under 2009 har automatiska portar installerats på samtliga garage. I samband med portbytet bytes också alla gamla elinstallationer ut och varje garage fick också separat jordfelsbrytare.

Parkeringsplatser
På föreningens fastighet finns 35 stycken parkeringsplatser som kan nyttjas av
boende eller besökare. Parkeringsplatserna är  i dagsläget avgiftsbelagda för besökare.

Lekplatser
Föreningen har fem stycken lekplatser. Alla lekplatser är byggda enligt de EU-regler som gäller. De  besiktigas och godkänns varje år när underhållsplanen görs.

Föreningens lokal
Det finns en lokal i föreningen. I lokalen finns en föreningslokal, expedition, kök och toalett. Se vidare under "Lokaler".