Årsstämma

En gång om året håller BRF Triangeln föreningsstämma där medlemmarna i föreningen har möjligheten att påverka föreningens verksamhet.Till föreningsstämman kallas samtliga medlemmar som har i samband med detta möjligheten att skicka in motioner dvs förslag till föreningen för ändringar eller förbättringar.

Vid föreningsstämman följer vi dagordningen som finns beskriven i föreningens stadgar. Vi går därmed igenom styrelsen årsredovsining, fastställer föreningens resultat och balansräkning och röstar för ansvarsfrihet för styrelsen.

Stämman fattar vidare beslut om arvoden till ledamöterna i styrelsen, revisorerna och ledamöterna i Valberedningen. Röstning sker för Valberedningen förslag till val av styrelseledamöter samt för de motioner som inkommit från medlemmarna.

Till vänster i menyn finns alla protokoll för föregående föreningsstämmor